MENU
Kart_820x300

Lello’s training for the new season

Barcellona_test_820x300

New beginnings in Barcelona

training_820x300

09/03/2016 Comments (0) Views: 1181 GP2, TeamLello

Finally

Finally!

It’s time to be back on the racetrack! As you all know I will take part in the GP2 championship, but it is also a new beginning: I will race for the Russian Time team, one of the best in the game. They sought me out and made it clear that they wanted to sign me. I accepted and couldn’t be happier with my decision: I found a well organised, tight-knit squad of professionals – one that is ready to win. 2015 wasn’t one for the books; I obtained mixed results, and although I did race well in some occasions – even won – I can’t shake the feeling that I could have done better. I am also convinced that in 2016 I have everything I need to succeed. I want to win as many races as possible and challenge for the title. I have worked hard all winter long and I want to take advantage of the experience that I have gathered these last two years. I feel as ready as I’ll ever be.
Now it’s time to put my mind to the first official tests. The first session will take place from Wednesday, March 9th to Friday, March 11th in Barcelona, while the second test will be held in Jerez de la Frontera (on March 29-30-31).
Although I do enjoy my athletic training and working with the simulator, nothing can compare to the feeling I get when I’m racing down the track. I can’t wait, and am also curious to assess how far the team and I have progressed.
See you soon!


Finalmente!

Finalmente si torna in pista! Come sapete parteciperò ancora al campionato di GP2, ma per me c’è una grande novità, ovvero il cambiamento di team: correrò infatti per il team russo Russian Time, uno dei migliori del lotto e che mi ha fortemente voluto. Sono molto soddisfatto: ho trovato una squadra affiatata e ben strutturata, professionale e pronta a vincere. Il 2015 non è stato per me un anno da incorniciare, qualche gara è andata bene, ho anche vinto, ma in generale potevo senza dubbio fare meglio. Credo che nel 2016 ci siano tutte le premesse per fare decisamente di più. A cosa ambisco? Voglio vincere più gare possibile e lottare per il titolo. Ho lavorato duramente durante l’inverno e voglio far valere anche l’esperienza accumulata negli ultimi due anni. Sono assolutamente pronto. E intanto è tempo di test ufficiali: la prima sessione è prevista da mercoledì 9 a venerdì 11 marzo a Barcellona, mentre la seconda si terrà sempre in Spagna, ma a Jerez de la Frontera (29-30-31 marzo). Il campionato inizierà invece a metà maggio, sempre a Barcellona. Il lavoro a secco, atletico e con il simulatore, per quanto necessario non è sempre piacevole… La pista, quella vera, è tutta un’altra cosa e francamente non vedevo l’ora! Sono curioso di vedere a che punto sono e siamo. A presto!

Comments are closed.